ما می دانیم مدیریت اسناد در صنعت داروسازی می تواند یک دغدغه واقعی باشد. مسیرهای حسابرسی باید کامل و دقیق باشد، همچینن اسناد حیاتی باید تنها توسط افراد مجاز قابل دسترسی باشد.
“پذیرش” و “معتبرسازی” دو کلمه کلیدی در شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی است. معرفی یک داروی جدید یا یک فرایند بیوتکنولوژی به بازار در طول سال های متمادی از پیگیری پیشرفت در پروژه های فردی بسیار پیچیده تر و مسیرهای حسابرسی بی پایان است !
در این جاست که ما وارد صحنه می شویم . ما می دانیم که مدیریت اسناد باید در سطح سازمان یافته ای برای اطمینان از دسترسی و گردآوری اطلاعات توسط مدیران و کارکنان پروژه به کاهش زمان مورد نیاز به آماده شدن اعتبار سنجی ها بستگی دارد. فن آوری زیستی و شرکت های داروسازی با چالش های متعددی در مقابله با مدیریت اسناد مواجه شده اند . در این راستا تیم دیجیتال داک راه حل های متعددی برای دسترسی بهتر کارکنان داروسازی و امنیت پروژه های دارو سازی ارائه می دهد .
درو کردن مزایای بسیار با راه حل مدیریت اسناد !
از بین بردن هزینه های جاری قید شده بدون تجهیزات تخصصی و کارکنان متعدد و سیستم مدیریت مدارک جداگانه برای هر محل، یکی از گام های اولیه در پیشرفت یک موسسه ی داروسازی به شمار می رود . ناکارآمدی سیستم های مبتنی بر کاغذ و یا مدیریت اسناد مستقل، معکوس و پر هزینه است. به علاوه، در سطوح بالاتر از خدمات اسکن و با افزایش همکاری ، از یک بایگانی متمرکز برای تمامی اسناد مربوط به شرکت و یا سازمان داروسازی بهرمند می شوید .
صرفه جویی در فضا و زمان با داشتن مدارک در یک پایگاه داده قابل جستجو و در یک فرمت استاندارد ممکن خواهد بود. اسناد و پژوهش های داروسازی برای ذخیره سازی نیاز به فضای گسترده ای خواهند داشت که این امر از نظر اقتصادی به ضرر شرکت خواهد بود. دیجیتال سازی اسناد دارویی و پژوهشی موجب صرفه جویی در هزینه ها و کمک به سرمایه گذاری بیشتر در راستای تحقیق و توسعه صنعت داروسازی می شود.
پس از اسکن فرآیند بررسی اسناد، بازدهی دو چندانی پیدا خواهد کرد. حذف اسناد مشابه و وجود تمامی اسناد برای بررسی، تغییر، تایید و امضا با مدیریت الکترونیکی اسناد ممکن خواهد بود.
ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین راه را برای نگهداری اسناد با ارزش دارویی و پژوهشی خود پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی اسکن اسناد دارویی و پژوهشی با ما تماس بگیرید
افزایش موزه ها و کتابخانه ها و درخواست تجدید نظر در راستای زیبایی شناسی توسط دیجیتال سازی محل کار و حرکت به سمت یک دفتر بدون کاغذ، همواره یکی از انگیزه های مهم برای اسکن اسناد بوده است. درایت گروه اسکن دیجیتال داک از طریقه اجرای راهکارهای مختلف اسکن و مدیریت اسناد در موزه ها و کتابخانه ها، می تواند سطوح بالایی از بهره وری و بهبود را در زمینه اسکن و تصویربرداری اطلاعات، اشیاء، عکس ها ، فرم ها و ضبط و ذخیره داده ها به ارمغان آورد.
تیم اسکن دیجیتال داک می تواند یک EDM بهینه شده مخصوص (مدیریت اسناد الکترونیکی) برای رفع نیازهای موزه یا کتابخانه ها پیاده سازی نماید. سیستم مدیریت الکترونیکی اسناد می تواند به موزه یا کتابخانه با حفاظت، ذخیره سازی و استفاده از اسناد با ایجاد یک آرشیو مجازی کمک شایانی نماید. آرشیو مجازی کتاب ها و اسناد موجب حفاظت آنها در مقابل خطرات ناشی ویا زوال کتب شود زیرا در هنگام استفاده از مدارک و اسناد به صورت فیزیکی، بدلیل لمس آنها توسط افراد زیاد، عمر اسناد به شدت کاسته می شود، همچنین خواص آثار هنری با اسکن با کیفیت و دقیق محفوظ باقی می ماند.
تبدیل کاغذ به اسناد الکترونیکی با اسکنرهای دقیق ما می تواند یک پایگاه داده واحد برای همه اعضای مجاز به وجود آورد؛ در نتیجه اعضای مجاز می توانند به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، می توانند از جستجو و مکانیسم های بازیابی قدرتمند مرتبط در این زمینه بهره مند شوند.
در نتیجه اسکن موزه یا کتابخانه شامل کاهش زمان بایگانی، ذخیره سازی و بازیابی اسناد می شود. یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد مدیریت اسناد الکترونیکی بهینه سازی فضای اداری است. تجهیزات اسکن ما زحمت تغییر وضعیت و ایجاد فضای آزاد از اسناد و مدارک شلوغ را به دوش خواهند کشید.
همچنین برای تماس با ما می توانید از فرم تماس یا از طریق شماره ها با ما درتماس باشید.
https://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2014/09/خدمات-اسکن-موزه-و-کتابخانه.jpg394640مدیرhttps://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2020/11/Logo-1.pngمدیر2014-09-24 07:59:202014-09-24 07:59:20اسکن و مدیریت اسناد موزه و کتابخانه
تیم اسکن دیجیتال داک به دلیل سابقه ای طولانی در ارائه خدمات با کیفیت بالا و بهترین قیمت گذاری در پروژه های اسکن تیراژ بالا و پایین، در سال های اخیر مورد توجه سازمان های بسیاری بوده است. با تعریف اسکن آزمایشی در مورد انتخاب نوع تصویربرداری چه دیجیتال چه آنالوگ این اطمینان حاصل می شود که تیم ما برای ارائه خدمات به مشتریان می تواند بهترین گزینه در اسکن مدارک و پروژه های عظیم باشد. این کار موجب می شود تا سازمان مورد نظر از ارائه اسکن دقیق و با کیفیت به خوبی آگاهی پیدا کرده و بعد از حصول اطمینان، انجام عملیات اسکن را به دست متخصصان آموزش دیده ما بسپارد.
یک دهه تجربه به ما ثابت کرده که هر پروژه نیاز به دقت و حفاظت منحصر به فرد دارد، این موضوع منجر به ایجاد یک الگوی دقیق و کامل جهت قیمت گذاری توسط ما شده است.
عواملی که در قیمت گذاری و هزینه اسکن تاثیرگذارند عبارتند از:
https://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2014/09/هزینه-اسکن.jpg249400مدیرhttps://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2020/11/Logo-1.pngمدیر2014-09-23 22:23:502018-05-26 12:56:35اسکن باکیفیت بالا و قیمت رقابتی
از مسائل نسبتا جدید و قابل تأملی که بشر امروز با آن رو به روست، نگهداری کتاب های ارزشمند و قدیمی است. این مسئله برای مدت زیادی ذهن انسانهای بسیاری را به خود درگیر کرده بود تا این که با پیشرفت علم و فناوری روش هایی برای نگهداری از این گنجینه های ارزشمند کشف و اختراع شد. یکی از راه های کلی، و مرقون به صرفه استفاده از خدمات اسکن کتاب توسط برای این کار است.
اسکنرهای تخصصی کتاب تیم ما، اجازه تصویر برداری از کوچکترین تا بزرگ ترین کتاب ها و روزنامه ها را فراهم میکند. توانایی نامشخص برای ارائه خدمات اسکن کتابهای بزرگتر از اندازه های استاندارد و نقشه های مهندسی نیز از دیگر خدمات اسکن دیجیتال داک محسوب می شود.
می توان به مشتربان این وعده را داد که هر مجموعه با ارزش (کتاب, نقشه, نقاشی و …) در همان شرایط که جهت اسکن دریافت می شوند، بازگشت داده می شوند. این بدین دلیل است که اپراتورهای اسکن تیم ما در چندین مرحله آموزش دیده اند.
ارتباط کارکنان مدیریت پروژه ما با مشتریان برای اطمینان از درک کامل نیازها به منظور ارائه یک راه حل دقیق و با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن با یک قیمت معقولانه، نشانگر قابلیت بالای گروه اسکن دیجیتال داک برای اسکن کتاب های شما است .
اجرای سیستم اسکن کتاب
تجربه کارکنان تیم ما در مدیریت و تبدیل داده ها به اثبات رسیده است. این تخصص اجازه می دهد که ادغام خروجی نهایی به راه حل های مدیریت اسناد در بازار امروز و یا راه حل های سفارشی برای یک کاربرد خاص برای متقاضیان به راحتی قابل اجرا باشد . با پرسنل مجرب گروه اسکن دیجیتال داک ، شما به راحتی می توانید از تمامی مراحل اسکن کتاب خود آگاه باشید و در بهترین شرایط و با کمترین و مناسب ترین هزینه این کار را به سرانجام برسانید.
از دیگر مزایای کار با گروه اسکن دیجیتال داک ، کم شدن هزینه های رفت و آمد است؛ این شرکت برای جلب رضایت مشتریان خود در تیراژ بالا، تعدادی پرسنل آموزش دیده به همراه اسکنر های تخصصی به محل شما اعزام می کند تا با این کار هم سرعت عمل اجرای پروژه بالا رود و هم از گم شدن و یا جا به شدن بعضی از کتاب های کوچک جلوگیری به عمل آید. همچنین ، خدمات اسکن در محل ، برای کسانی که به امنیت کتاب های خود اهمیت می دهند ، یک امتیاز به حساب می آید.
https://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2014/09/اسکن-کتاب-و-مجله.jpg362580مدیرhttps://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2020/11/Logo-1.pngمدیر2014-09-18 11:56:442014-09-18 11:56:44لزوم اسکن کتاب و روزنامه
اسناد و مدارک با ابعاد بزرگ بخشی جدایی ناپذیر از یک پروژه اسکن اسناد هستند. در سال های اخیر، صنعت شروع به تغییراتی در رابطه با توصیف نقشه های مهندسی از “قطعات بزرگ” به “فرمت گسترده ” کرده است .
در طول زمان اسناد با سایزهای بزرگ با چالش های گوناگونی برای اسکن و اخذ تصاویر دیجیتال رو به رو بوده اند اما به مرور زمان این مساله با ورود اسکنر های بزرگ و تخصصی کاملا رفع شد.
اسکن و نگهداری نقشه
عموما بسیاری از اسناد از جمله اسناد مهم، شدیدا تحت مراقبت و نگهداری قرار می گیرند، اما اغلب نقشه های شهرداری یا نقشه های مهندسی و معماری به دلیل اندازه خود جهت نگهداری دقیق و درست، آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرند. تفکر استفاده از اسکن برای اسکن کردن کاغذ هایی با ابعاد بزرگ یه دلیل نابودی بسیاری از نقشه های حائز اهمیت و همچنین از بین رفتن نقاشی ها و آثار هنری ارزشمند، مورد توجه قرار گرفت.
با پیشرفت تکنولوژی در یخش اسکن دیجیتال، در حال حاضر می توان با اسکنرهای مخصوص اسکن نقشه ، نقشه های سیاه و سفید و یا رنگی ای که ممکن است به دلیل قدمت یا نبودن فضای مناسب، به تدریج دچار آسیب شوند را به طور واضح و کامل اسکن نمود. به طور کلی با این اسکنرهای تخصصی می توان از مقاله ها، نقاشی ها، طرح ها، نقشه ها و سایر اطلاعات حیاتی مورد نیاز تصاویر دیجیتالی تهیه کرده و برای مدت های زیادی آن ها را حفظ نمود.
بسته به قدمت و شرایط نقشه یا نقاشی ممکن است برای اولین بار نیاز به فرآیند ایجاد میکروفیلم باشد تا بتوان کنتراست مورد نیاز وضوح خواندن و مشاهده نقشه و یا نقاشی را فراهم کرد و پس از آن اقدام به ایجاد تصویر دیجیتال و ذخیره در سیستم مدیریت اسناد نمود. بسیاری از نقشه های شکننده و قدیمی به دلیل نگهداری نامناسب و همچنین دست خوردن، بدتر شده اند که اینها نیز نیازمند عبور از فرایند تهیه میکروفیلم هستند.
یک دنیا تفاوت در اسکن و همچنین اسکنر اسناد اداری استاندارد که معمولا سایز آنها بین A5 تا A4 است و نقشه های مهندسی و معماری با اندازه بزرگ وجود دارد. اما این چالش آنقدر ها نیز بزرگ نیست، زیرا گروه اسکن دیجیتال داک با مدیریت دقیق و کارامد برای اسکن نقشه هایی با فرمت گسترده تقریبا این معزل را خنثی کرده است. ارزش این نقشه ها در دهه های آینده و نقشه های باقی مانده از دهه های گذشته، به طور روز افزون بالا میرود.
تنها راه حل برای نگهداری از این میراث ارزشمند، اسکن آنها است . یافتن یک شرکت ارائه دهنده خدمات اسکن برای کمک و همکاری با شما در اسکن و تصویربرداری اسناد شما با سایز بزرگ مساوی است با سود مالی و محافظت چند ساله در آینده است. خدمات اسکن دیجیتال داک در ضمینه های زیر به مهندسان و جامعه ی نقشه برداری کمک شایانی می نماید:
تعدادی از نویسندگان هستند که فقط یک نسخه ی چاپی از کتاب خود دارند و بسیار مایل به انتشار کتاب خود هستند. در واقع آنها برای شروع نیاز به یک راه صحیح برای بدست آوردن فایل الکترونیکی لازم جهت چاپ و نگه داری کتاب خود هستند.
شرکت اسکن کتاب
در اینجا ما راه حلی برای این مشکل اندیشیده ایم: خدمات اسکن کتاب تیم دیجیتال داک می تواند به نویسندگان جوان هدیه ای ویژه ارائه دهد. این گروه از افراد می توانند کتاب خود را در اختیار ما قرار دهند و تیم اسکن دیجیتال داک با اسکن کتاب مذکور و انجام عملیات لازم (بهینه سازی، افزایش کفیت، OCR چند مرحله ای) یک نسخه ی الکترونیکی، از طریق سی دی یا فلش یا ایمیل، برای این عزیزان ارسال نماید. این روش، تبدیل هر کتاب و مقاله به فایل PDF قابل جستجو و یا قابل ویرایش در word را فراهم می کند. تیم اسکن کتاب دیجیتال داک خدمات اسکن تخصصی کتاب و مجله ای را با استفاده از تجهیزات حرفه ای، و افراد آموزش دیده و پردازش های سفارشی برای اطمینان از نتایج با کیفیت بالا را به ارمغان می آورد .
خدمات اسکن کتاب سریع و مقرون بصرفه
شما می توانید پیام های فوری برای پروژه اسکن خود را در وب سایت اسکن دیجیتال داک ارسال نمائید. با پرکردن فرم مربوط به اسکن کتاب، هزینه ی لازم برای اسکن را از طریق سایت و ارتباط با کارشناسان ما در می یابید. هنگامی که شما کتاب خود را از طریق روش های متنوع برای ما ارسال می کنید ، در طی ۱-۲ روز فایل دیجیتالی به دست شما می رسد.(اطلاعات بیشتر در ضمینه اسکن کتاب) همچنین می توانید بخش اسکن روزنامه و مجلات ما را هم مطالعه نمائید.
https://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2014/09/ebook-bundling.jpg429500مدیرhttps://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2020/11/Logo-1.pngمدیر2014-09-13 22:34:242014-09-13 22:34:24اسکن کتاب تیم دیجیتال داک
خدمات اسکن تخصصی در آزمایشگاه و سایر مناطق پژوهشی تیم دیجیتال داک ، خدمات اسکن دفاتر آزمایشگاه، دفاتر علمی و پژوهشی موارد مفید و ارزنده ای را به مشتریان عرضه می نماید. اسکنرهای ما طوری طراحی شده اند، تا حصول اطمینان از یکپارچگی و تصاویرکامل دیجیتال را به ارمغان آورند.
مزایای اسکن آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی
اسکن دفاتر آزمایشگاه و سایر مراکز علمی و پژوهشی اجازه پشتیبان گیری به موقع از اطلاعات ضروری و بازگشت سریع به اطلاعات را به شما می دهد . تخصص ما تضمین می کند که تصاویر پس از اسکن به صورت کاملا واضح، کامل و با بالاترین کیفیت خواهد بود. اسکن دفاتر آزمایشگاه به صورت سیاه و سفید یا رنگی به منظور گرفتن تمام اطلاعات مهم نمودار و سایر اندازه گیری های کلیدی انجام می شود.
اسکن و دیجیتال سازی باعث می شود تا در هنگام حادثه تمام اطلاعات اساسی یک پژوهش نابود نشود. در واقع اسکن دفاتر آزمایشگاه اجازه دسترسی آسان و قابل اعتماد به داده ها، پروتکل های پژوهش و نتایج پژوهش دانشمندان، حسابرسان، تنظیم کنندگان و دیگر افراد مجاز را به طور مستقیم از طریق رایانه یا سایر گجت ها را می دهد.
https://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2014/09/اسکن-آزمایشگاه-و-مراکز-علمی-و-پژوهشی.jpg374640مدیرhttps://www.digitaldoc.ir/wp-content/uploads/2020/11/Logo-1.pngمدیر2014-09-12 21:19:482014-09-12 21:19:48اسکن آزمایشگاه و مراکز علمی و پژوهشی
یکی دیگر از خدماتی که تیم اسکن دیجیتال داک ارائه می دهد، اسکن پرونده های مدارس و دانشگاه ها است که در زیر تعدادی از مهم ترین مزایای این کار را برای شما عزیزان ارائه می نماییم :
مزایای اسکن پرونده های تحصیلی (دانشجویی ، مدارس و …)
– مقرون به صرفه بودن از لحاظ فضا ، زمان و…
– کاهش تعداد قفسه ها در مدارس و دانشگاه ها و تبدیل آنها به یک DVD!
– کاهش ذخیره سازی با تهیه نسخه پشتیبان
– راه حلی برای بازیابی فایل ها در هنگام وقوع فاجعه
– دسترسی سریع به فایل دانشجویی و تحصیلی تنها با یک کلیک
– دریافت قدیمی ترین وجدید ترین فایل های دیجیتالی و به اشتراک گذاشتن آنها بر روی سرور یا کلاینت ها
– فهرست سازی داده ها با نام، نام خانوادگی، شماره دانشجویی و یا آیتم مورد نظر دیگر
– ایجاد فایل های الکترونیکی آسان برای تحویل به هر بخش
– تبدیل به PDF، TIF و یا هر فرمت های تصویری دیگر
– امکان ارائه فایل های الکترونیکی سازگار با هر سیستم مدیریت اطلاعاتی
از حدود ۱ سال پیش درخواست های بسیاری از مشتریان، برای اسکن عکس خود به تیم ما داده شد، با این اوصاف، ما شاهد یک نیاز جدید در خارج از محدوده ی تخصصی اسکن مدارک بودیم وآن این بود که افراد برای اسکن عکس های قدیمی و با ارزش خود نمی توانستند به یک فتوشاپ کار آنلاین و گاها بی نام ونشان اعتماد کنند و یادگاری هایشان از گذشته را به دست آنها بسپارند.
خدمات اسکن عکس تیم دیجیتال داک
شما می توانید بدون ترس از اینکه عکس های شما در مکان مطمئنی قرار دارد یا خیر، این کار را به ما بسپارید. در صورت نیاز و درخواست شما نیز ، پرسنل ما می توانند در محل حضور یافته، و اسکن عکس ها را در منزل خودتان انجام دهند. این نویدی است که شما با خدمات مدرن اسکن عکس تیم ما دریافت می کنید.
ما همه ی آنها را اسکن می کنیم. همچنین می توانید با خدمات اسکن عکس ما، به راحتی عکس های خود را سازماندهی، بازیابی و بایگانی دائمی نمایید. هرگز در مورد سیل ، زلزله ، طوفان و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی نگران از بین رفتن میراث خانوادگی خود نباشید. زیرا ما با اسکن عکس هایتان، خاطرات شما را در یک جای امن برایتان نگهداری می کنیم. در واقع این بخش از خدمات ما رسیدگی به خاطرات شما است و از طرفی خاطرات شما کسب و کار ما است. هنگامی که عکس های خود را در جعبه های نگه داری عکس یا آلبوم ها به صورت فیزیکی نگهداری می شود، شما به ندرت به سراغ آنها میروید و از دیدن آن ها و مرور خاطرات لذت می برید. اما با اسکن و دیجیتالی کردن عکس ها در هر زمان که بخواهید، با یک کلیک می توانید خاطرات خود را زنده کنید. عکس های شما در تلوزیون، تبلت، موبایل، کامپیوتر و هرجا که شما بخواهید. در ضمن نگران امنیت آن ها نباشید فایل های دیجیتالی براحتی قابلیت رمزگذاری را دارا می باشند.
خدماتتیم دیجیتال داک در راستای اسکن عکس
اسکن عکس، اسلاید، نگاتیو، و آلبوم بر روی اسکنرهای حرفه ای
اسکن دفترچه یادداشت
اسکن عکس با وضوح بسیار بالا
اسکن عکس با محتوا و یا نوشته بر روی پشت آن بدون پرداخت هزینه اضافی.
مزایای اسکن عکس با دیجیتال داک :
اسکن محلی برای امنیت تصاویر شما
اسکن از عکس های فرسوده با وضوح بالا
۱۰۰٪ نظارت کیفیت
تلاش برای کمترین تماس دست با عکس به وسیله ی اسکنر های حرفه ای
اصطلاح “پرونده” در محبث پزشکی، به طور کلی به سابقه پزشکی و سوابق بهداشتی گفته می شود. پرونده ها یا نمودارهای پزشکی می تواند یک کاغذ فیزیکی ، یک کپی دیجیتالی از پرونده فیزیکی، و یا یک پایگاه داده در سیستم الکترونیکی مدارک پزشکی باشد. استفاده و نگهداری از پرونده ها تحت قوانین سازمان بهداشت و معاونت درمان تنظیم می شود و عدم تطابق با این قوانین می تواند مجازات های شدید و جریمه های شدیدی را به دنبال داشته باشد.
اصلاح اسکن نمودارها و اسناد پزشکی معمولا در مواقع پر شدن فضای بایگانی، یا جابجایی و یا الکترونیک سازی مرکز پزشکی مطرح می شود. فرآیند اسکن مراکز پزشکی به ۴ بخش زیر تقسیم می شود:
برنامه ریزی
برنامه ریزی شامل: نحوه سازماندهی پرونده ها و مدارک پزشکی برای اسکن، چه پرونده ها و یا اوراقی بعد اسکن امحا می شوند؟ چه پرونده هایی از نظر پزشکی (۱۵ سال) لازم به نگه داری دارد؟ آیا نیاز به نرم افزار آرشیو و بایگانی الکترونیکی است یا خیر؟ چه نرم افزاری برای پرونده های اسکن شده است در نظر گرفته شده؟ چه مشخصاتی برای نرم افزار بایگانی مستندات نیاز خواهید داشت؟ چگونه پرونده های الکترونیکی را باید تنظیم نمود؟ چه آیتم هایی برای ورود اطلاعات و جستجو پرونده ها نیاز است؟ چه مقدار بودجه جهت عملیات اسکن لازم است؟ تعداد پرونده های بایگانی چقدر است؟ تعداد میانگین اوراق برای اسکن چقدر است؟ محل اسکن را در نظر گرفته اید؟ در صورت امکان جابجایی پرونده ها، حمل و نقل پرونده ها چگونه است؟ و بسیاری موارد دیگری که نیاز به بررسی دارد.
بسته بندی و حمل و نقل
عملیات اسکن به دو صورت اسکن در محل، یا اسکن با انتقال پرونده ها به شرکت خدمات اسکن انجام می گیرد. در نظر داشته باشید در هر دو حالت پرونده ها باید همیشه با دقت و امنیت کامل بدون بهم ریختگی منتقل شوند. بسته بندی مناسب (حفظ ترتیب شماره پرونده ها) تنها راه برای اطمینان از این است که در صورت بروز یک مورد اورژانسی شما می توانید حتی در زمان اجرای پروژه اسکن به پرونده فیزیکی دسترسی پیدا کنید. وسایل نقلیه مورد استفاده جهت جابجایی و حاوی پرونده های فیزیکی هرگز نباید بدون مراقبت رها شوند.
فرآیند اسکن
فرآیند اسکن با آماده سازی پرونده های فیزیکی آغاز می شود. همچنین اگر تصمیم به نازک سازی و امحای اوراقی از پرونده دارید که دیگر نیاز به نگهداری و اسکن آن ها در پرونده ی پزشکی نیست، آنها را باید در بخش آماده سازی حذف کنید. اسکن باید توسط اسکنر حرفه ای و با نرم افزار حرفه ای اسکن و از همه مهمتر اپراتور و پرسنل تعلیم دیده انجام شود. اپراتور در اسکن نقش کلیدی ای ایفا می کند چرا که می تواند در صورت عدم هوشیاری و یا تعلیم صحیح باعث نابودی کل پروژه به صورت خاموش شود. اسکنر های سطح پایین نیاز دارند که در حین کار چند بار تغذیه و پاکسازی شوند که این کار باعث گم شدن برگه های پرونده می شود. حتی یک صفحه از دست رفته می تواند یک فاجعه قانونی برای دفتر بیمارستان، کلینیک و یا مطب دکتر به وجود آورد. تمام اسکنرها نیاز به تمیز کردن منظم شیشه های دوربین، شفت ها و … دارند. اگر یک اسکنر به طور مداوم در طول روز مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است نیاز به تمیز کردن بیش از یک بار در روز داشته باشد. کاغذ کثیف است و کاغذ مورد استفاده باعث کثیفی بیش از حد اسکنر می شود. نرم افزار حرفه ای اسکن به دلیل اینکه از راندمان بالایی برخوردار است، مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار امکان پردازش “دسته ای” فایل ها را فراهم می کند، به این معنی که پردازش چندین پرونده در یک مرحله اسکن انجام می پذیرد. عدم انتخاب نرم افزار صحیح و مناسب باعث می شود علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، فایل نهایی بلااستفاده باشد. همچنین اگرمی خواهید پس از اسکن قادر به جستجوی موارد درون پرونده باشید، نرم افزار OCR حرفه ای برای این کار بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که OCR تنها برای متن تایپ شده با ارزش است و برای متن های دست نوشت غیر قابل اعتماد است. پس اگر اوراق شما دست نویس است، OCR در آن کاربردی نخواهد داشت.
تأیید، امحا یا نگه داری مجدد
به طور کلی، یک پروژه اسکن زمانی با کیفیت در نظر گرفته می شود که در آن نتوان هیچ خطایی را شناسایی کرد و در واقع این تعریف “کیفیت بالا” است. پرونده اسکن شده باید برای کیفیت، تأیید شوند. انواعی از روش ها، باید با هم استفاده شوند تا در نهایت بتوان کیفیت بالای کار را تصدیق کرد. نمونه گیری دقیق و وسیعی باید در طول پروژه برای تأیید اسکن استفاده شود. برای اعتماد به افزایش کیفیت، حجم نمونه را می توان کاهش داد. نسخه الکترونیکی از پرونده باید در چندین مکان ذخیره شود تا این اطمینان حاصل شود که پرونده، در صورت بروز یک فاجعه، قابل دسترسی باشد. هنگامی که پرونده الکترونیکی مرحله تایید کیفیت را گذراند و به درستی در مکان های مورد نظر ذخیره شد، باید در مورد امحا یا نگه داری مجدد پرونده تصمیمی اتخاذ شود. قوانین نگهداری پرونده های پزشکی نسبتا پیچیده هستند، در این مورد باید با یک متخصص مشورت شود. (پرونده های بدون بستری مجدد تا ۱۵ سال)؛ اگر امحای پرونده ها طبق قوانین مجاز بود، به شدت توصیه می کنیم که بعد از امحا آنها را خرد کرده یا به نحوی نابود کنید، تا اطمینان لازم به از بین رفتن کامل اسناد بوجود آید. اگر تصمیم به نگه داری پرونده نیز اتخاذ شد، پرونده باید به درستی در اتاق بایگانی در محل صحیح نگه داری شود. پرونده ها و اوراق قدیمی ممکن است به شدت در معرض آتش سوزی و آسیب هایی که باعث از دست دادن فایل های اصلی است، قرار گیرند.
در نهایت، شما نیاز به نگه داری پرونده الکترونیکی اسکن شده در جایی دارید. برای این کار ۳ فکر وجود دارد. نخست، انتقال پرونده الکترونیکی به سیستم ویندوز و استفاده کارکنان از آن (تحت نرم افزار یا بدون نرم افزار). روش دوم آپلود تمام پرونده ها و استفاده از یک سیستم مدیریت اسناد تحت وب است، این مورد برای برخی از مراکز پزشکی و کلینیک های بزرگتر بیشتر شایع است. سوم، که برای کلینیک های کوچک تر شایع است، پرینت پرونده برای زمانی که یک بیمار دوباره برای درمان دوباره به آن بخش درمانی مراجعه می کند. که ما روش اول را توصیه می کنیم.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که در صورت اختلال کوچک در هرکدام از مراحل گفته شده بالا، می توان در کل پروژه تاثیر گذار باشد. همچنین موارد گفته شده بالا به صورت کلی درنظر گرفته شده و نسبت به نوع پرونده (پرونده های سرپایی، پرونده های زایمان، پرونده های عمومی و …) مراحل می تواند بصورت کاملا متفاوت انجام شد؛ تنها نکته ها ریز و تجارب کاری می تواند انجام اسکن دقیق و باکیفیت را تضمین کند.